finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Måndag

Kategori: Dagbok

Idag blir det ingen träning för jag har så nedrans ont i vänstra hälen/foten/vaden! Har haft det sen i fredags och hoppats att det skulle gå över så att jag kunde träna idag. Om det känns lite bättre imorgon så kanske jag kan simma iaf.

Imorse försov jag mig! Vaknade av att det var ljust ute och kände direkt att något var fel! Min iPhone var stendöd och jag vet verkligen inte varför, batteriet var 100% fullt när jag la mig! Så det blev verkligen stressigt till jobb och därför åt jag frukost medans jag körde. Tanken är ju egentligen helst att jag ska sitta och äta frukost hemma i lugn och ro, och helst tex gröt eller något annat nyttigt. Men så blev det alltså inte idag då.
Nu ska jag åka och köpa en alarmklocka så att jag har något som garanterat väcker mig imorgonbitti!!

Dagens aktivitet: 8 h fysiskt jobb, 2 h hundpromenad

Frukost 8.00
2 mackor med köttbullar + light energidryck


Lunch 12.00
4 mackor med köttbullar + pepsi max


Middag 17.30
"Fish and ships" med remoulad


Vill även passa på att tacka för kommentarer och tips om kost och motion! Det uppskattas verkligen att få råd. Men tyvärr har jag oftast ingen möjlighet att äta något mellanmål på mitt jobb. Jag hade önskat att jag fick rast givetvis och en chans att äta lite, så jag slapp bli så hungrig och omotiverad med stor risk att ge efter för cravings! Hade jag dessutom haft tillgång till micro att värma mat på lunchen hade det verkligen öppnat upp för roligare mat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: