finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

vikten

Kategori: Dagbok

Så härligt med helg nu. Även om jag haft en väldigt soft vecka på jobb. Tittar tillbaka på månaderna och funderar på vikten. Inser att jag står på samma vikt som jag gjorde i slutet på mars! Man kan nästan säga att det inte hänt mycket på 6 månader! Men visst, jag har varit nere på 88 kg och vänt nån vecka. Blir irriterad på att jag inte går ner, trotts att jag tränar , jobbar hårt och försöker tänka på maten. Även om en del av vikten är muskler så vill jag ju ändå gå ner mer =(

Är det träningen som gör att jag inte går ner? Eller har jag ändrat min kost på något sätt?

Kommentarer

  • Bea säger:

    Tänk efter på vad det avr som du gjorde för att få ner till 88 förut, då kanske du kan använda dig av samma saker.

    Om du styrketränar så bygger du i stort sett bara muskler och det resulterar till att du går upp i vikt eftersom att du inte förbränner något och bara ökar muskelmassan.



    Försök attk onditionsträna så mycket som möjligt, det gör att man går ner i vikt.

    (vet inte hur du tränar just nu men om du kör konditionsträning så försök med intervallträning, det är världens bästa fettförbränningsaktivitet).



    Tack för din kommentar föressten, blev jätteglad :)



    Kram Bea

    2011-10-15 | 07:17:53
    Bloggadress: http://svettlukt.blogg.se/
  • Bea säger:

    Gud var många stavfel det blev nu på morgonen haha, menade "var, gå ner, konditionsträna" . Hoppas du förstår endå ;)

    2011-10-15 | 07:19:11
    Bloggadress: http://svettlukt.blogg.se/

Kommentera inlägget här: