finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Matkostnader

Kategori: Dagbok

Satt och gjorde en budgetkoll på www.smartbudget.se igår för att få lite koll på mina utgifter. Gissade runt 3000 kr/mån på mat (inkl hygienartiklar). Men när jag nu satt och kollade tillbaka på mina kontoudrag för senaste kvartalet så inser jag att 3500-4000 kr i månaden är mer realistiskt. Är inte det sjukt högt för 1 person? I januari nu är jag redan uppe i 3500 kr men då är 800 kr alkohol på en kväll (inte bara till mig). Det farliga är alla dessa småköpen mellan 20-80 kr som är i stort sett 99% socker och impulsköp för att man är hungrig och sugen.

Jag ska faktiskt sätta upp ett mål att ligga under 2500 kr på matkostnader mellan 1-29 februari! Det blir en liten utmaning som gör att jag tvingas hålla bättre koll på mina pengar! =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: