finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

vikt

Kategori: Dagbok

Viktmässigt tror jag det här nya jobbet kan vara rätt bra för mig. Med tanke på att jag äter på fasta tider, rutinerat, planerat och har möjlighet till uppvärmning och kyl. Dessutom finns det ingen läskmaskin, utan vattenmaskin så jag dricker bara bubbelvatten nu. Det som kan vara negativt är väl att man mest sitter still på möten, framför datorn osv. Och att vi blir bjudna på frukost varje morgon = vitt bröd. Det är ju inget som säger att man måste äta brödet, man får ju ha med sig vad man vill till fika. Jag har tagit med lunch hemifrån varje dag och tagit med frukt till eftermiddags rasten. På fredagar slutar vi två timmar tidigare =) Och på sommar-halvåret slutar vi 1 timme tidigare varje dag + 3 timmar tidigare på fredagar. Huuuuuuuur soft!!???

Funderar mycket på hur jag ska hinna med träning, har helt kommit ifrån thaiboxningen nu. Och det kan bli svårt att hinna med både jobb och hundar och träning. Kanske ett gymkort hade varit mer anpassningsbart för denna livsstil med en del kvällsjobb som kan hindra fasta tider och gruppass. Samtidigt tycker jag boxningen är skitkul och vill helst fortsätta med det.... Jaa....? Vi får se hur livet känns om nån vecka när jag kommit in i jobbet bättre och kan bedömma hur mycket tid jag får över till träning. Börjar känna mig lite krasslig, trött och ont i halsen/hostar. Hoppas jag inte blivit smittad av nån jävel på bussen, har inte tid att vara sjuk nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: