finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Plan

Kategori: Dagbok

Nu har jag gjort upp en plan för att börja gå ner i vikt igen. Vågen har sakta börjat plussa uppåt och jag blir livrädd för att gå upp och förstöra allt hårt jobb!
Resonemang: eftersom sist när jag gick ner "drastiskt" (se bloggens arkiv december 2010 - april 2011) var det på grund av ändrade matvanor + starten på ett fysiskt aktivt jobb. Så är min slutsats att detta funkar inte utan motion!

Det svåraste för mig är att 1. motstå sockersug, 2. få in daglig motion. Därför har jag gjort upp en väldigt tydlig plan för hur veckan ser ut, i förhållande till mina arbetstider. Nu har jag ett väldigt stillasittande jobb med mycket möten där det bjuds på kakor. Och en del kvällsjobb som kan försvåra min träning ibland. Det är en utmaning, men inte svårt när man väl bestämt sig.

-Jag ska denna veckan gå tillbaka till thaiboxningen, köpa årskort och börja träna! Det lovar jag sålänge jag inte skulle bli akut sjuk eller skadad.
-Också ska jag sluta äta vitt bröd till frukost trotts att jag får gratis på jobb! Istället blir det fiberhavregrynsgröt hemma, också får jag ta med en frukt om jag blir hungrig på förmiddagen.
-Jag ska följa min matplanering och alltid ha med mig mellanmål för att undvika frestelser.
-Inget godis, kakor, chips, glass osv.

Min plan är att långsiktigt gå ner och förhoppningsvis nå min målvikt till början av sommaren. Vad vågen visar är inte det viktigaste utan hur jag mår och känner mig. Klädstorlek 40/42 är lagom till min längd på 183 cm.


Kommentarer

  • kimsan säger:

    hejja madde! det fixar du galant, en vilja av sten så klarar man nästan vad som hellst. har för mig att du har nära till jobb? yes/no? Jag har 25 min gång till mitt jobb och jag promenerar varje dag dit och hem, BÄSTA vardagsmotionen nånsin (och så sparar man pengar på busskort :D ) tips tips! hejja!

    2012-03-03 | 19:38:11
    Bloggadress: http://mellowinspiration.blogspot.com
  • kimsan säger:

    förresten! min mamma slutade röka förra veckan efter typ 30 års TUNGT rökande! hon började blogga för att dokumentera och skriva av sig, och era bloggar är så peppande och härliga att läsa. ninnaninnaninna.blogspot.com har hon. Kan vara kul att läsa om folk som kämpar med nått, när man själv kämpar, vad det än handlar om liksom :) tips!



    jag kommer och hälsar på i skåneland runt den 23 juli, då får vi ses! :D kram!

    2012-03-03 | 19:41:39
    Bloggadress: http://mellowinspiration.blogspot.com

Kommentera inlägget här: