finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Dude WTF!?

Kategori: Dagbok

Hmmmm........jaaa.....vad ska jag säga!? Jag var hos läkaren igår och fick ett väldigt oväntat besked. Jag har tydligen en gigantisk tumör i hela buken som trycker på organen. Det förklarar iförsig en del krämpor och smärtor, t.ex dålig lungkapacitet, kraftig mensvärk och liten urinblåsa osv. Men det var ju inget roligt besked!!!! =(
 
Känner mig allmänt ostabil just nu och har ingen aptit, vill bara få det överstökat, få ut den ur kroppen! Det blir förhoppningsvis operation snarast och besked att den är godartad, det vill säga att jag inte har cancer. Det ska bli skönt att bli av med den, även om jag är nervös för operationen. Och intressant att se hur mycket den väger, jag kanske helt plötsligt är rätt nära min målvikt och får en mycket plattare mage! (med ett stort ärr iförsig). Negativt är ju att dom kommer förstöra hela min bukmuskulatur så att jag inte får anstränga/träna magen på väldigt länge.
 
Var tvungen att berätta för chefen eftersom det blir en såpass "akut" operation med antagligen några veckors sjukskrivning på det. Det blev inte ett roligt samtal även om han var väldigt stöttande så ville jag verkligen inte gråta framför honom, men det sket sig totalt det med.
 

Kommentarer

  • C säger:

    <3

    2012-10-19 | 09:47:43

Kommentera inlägget här: