finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Think outside the box

Kategori: Dagbok

Endorfinerna pumpar efter ett väldigt intensivt benpass!  Blev till och med utkastad av vakten. Nä jag skojar bara, vi blev alla utkastade av vakten men det var bara för att nedervåningen låses och släcks klockan 19 på helgen ;)
 
Har funderat lite i helgen över mitt mål. Tittade på några klipp från luciapokalen och bikinifitness och avgjorde ganska snabbt att jag inte vill tävla. Dom är jätteduktiga men det där är inget för mig. Vältränad och snygg kan jag ju bli ändå utan att deffa bort allt underhudsfett och stå på scen.
 
Jag har försökt granska min kropp konstruktivt och funderat på vilket råd jag hade gett någon annan i samma sits. Och jag har kommit fram till att jag behöver gå ner 5-7 kg fett till och bör därför ligga på kcal underskott. För mig är det runt 2100 kcal/dag och träning 5 dagar i veckan. Jag kommer fortsätta undvika gluten eftersom jag märkt mycket positiv effekt av att utesluta det. Och sockret får jag jobba på! Jag är inte så jätteglad för att behöva fortsätta "banta"/deffa/dieta eller vad fan man nu vill kalla det, men jag kommer ju aldrig nå något mål om jag inte sätter upp ett mål! *döhh* Visst det kommer ta lång tid antagligen, men det beror på hur motiverad man är.
 
Om någon har tips för torr hårbotten får de gärna skriva en kommentar! Jag tvättar håret för ofta, varje/vartannan dag och när det är kallt ute så kliar hårbotten och fjällar =( Kör med apotekets gel för torr hårbotten, men det hjälper bara för stunden. Är jobbigt att hålla på och kleta det i håret flera gånger om dagen!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: