finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Velig

Kategori: Dagbok

God kväll gott folk! Hoppas ni har en bra helg. Jag har njutit av min lördag precis som jag brukar, sova länge, god frukost, gymmet, tvätta och laga en mumsig middag. Blev axlar och rygg pass idag. Mina favoriter tror jag. Jag ser utveckling där och det känns att jag blir starkare.
 
Jag velar väldigt mycket just nu! Jag kontaktade en PT för 2 månader sedan som efter några mail verkar ha dumpat mig. Jag känner att jag behöver struktur på min kost. Även om jag kan läsa det till mig och vet vad och hur man ska äta så är det ändå en större trygghet med profesionell hjälp..
 
 
Mitt problem just nu är att jag inte kan bestämma mig vad jag vill!? Jag är inte en smal tjej som behöver bygga mer massa. Jag är en "nästan mullig" tjej med lite muskler under. Det är så jäkla kul med styrketräning så jag vill inte släppa en massa pass för att ersätta det med förbränning. Det är så tråkigt att springa just nu.
 
Bristen på ett tydligt mål gör att jag slarvar med både det ena och det andra, och det blir ingen struktur på nånting! Ja jag tränar, ja jag äter bra saker. Men jag förbränner inte tillräckligt och jag fuskar med sötsaker för ofta! Jag måste helt enkelt bestämma mig. Ska jag ligga på kcal plus eller kcal minus? Vill jag bulka eller deffa? Vågar jag "kasta vågen", lita på processen och bulka trotts att det innebär att jag går upp i vikt troligen?
hmm.......................
 
 

Kommentarer

  • Elin säger:

    Har du tittat nåt på mammafitness.se? Jag tyckte att de var jättebra. :)

    Svar: aha ok tack för tipset =) Jag vet vem Olga är men inte sett sidan.
    Fighter

    2013-12-07 | 23:33:12
    Bloggadress: http://bokeh.blogg.se
  • Johanna säger:

    Jag har kört med två helt grymma PT:s, och jag rekommenderar de stark. Har jag undrat över kosten har jag en lördagskväll kunnat slänga iväg ett sms och fått svar på en gång, har motivationen dalat så har de verkligen varit bredvid mig. Under processen som jag gått igenom har jag dessutom fightats med en hel armé hjärnspöken och jag har fått hjälp med den matchen också vilket kanske varit värt mest för mig. De har fått mig att känna att de jag gör är rätt.
    Vet inte vart du bor men bor du i Göteborg så hör av dig!

    2013-12-08 | 20:39:18
    Bloggadress: http://knucklesofsteel.devote.se/

Kommentera inlägget här: