finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Haters

Kategori: Dagbok

Vad som skulle varit en stressig dag blev en relativt lugn dag. Känner mig lite stabilare idag, förhoppningsvis börjar kroppen vänja sig vid de nya p-pillerna nu. Jag kanske borde förtydliga när jag deppar och drygar och bölar att det aldrig på något sätt handlar om träningen. Jag kommer inte sluta träna sålänge jag inte är för sjuk. Jag tränar 4-6 gånger i veckan oavsett vad, för att jag vill det och för att jag mår bra av det. Sen att jag kan nå platåer eller pendla lite är fullt naturligt och inget som påverkar mig något större. Jag har nått mitt ursprungsmål att få ett normalt BMI och det är jag nöjd med. Nu tränar jag för att bibehålla kondition, tona kroppen och vara frisk och stark. Det är fint att vara vältränad men sånt tar tid och jag har inte brottom! Att gå ner några kilo krävs rätt mycket mental styrka, och sen behöver man andas lite för att orka fortsätta. Just nu provar jag om jag kan komma under 80 kg, bara av ren mental tävling för att se om jag klarar det. Jag har iaf tappat 11-12 kg bara sen i november och då räknar jag med att jag har gått upp lite i muskel-vikt också eftersom jag satsat på styrketräning.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: