finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Kanske en dag duger jag

Kategori: Dagbok

Mentalt är jag med i Biggest Looser och är helt överpeppad i huvet på viktnedgång. Jag stog i affären ikväll och tittade på kakor, choklad, godis och bara rynkade på näsan. Senaste dagarna har jag haft väldigt dålig aptit, och måste verkligen fundera noga för att hitta någon mat jag kan äta utan att må illa. Hungern finns inte riktigt där, suget finns inte där, och vissa saker som jag brukar äta känns oaptitliga. Jag blir också lätt yr på gymmet. 
 
Idag har jag gjort alla nödvändiga söndagssysslor, städat tills alls skiner, veckohandlat, tvättat, diskat och rensat ut kläder som är några storlekar för stora. Det är väldigt overkligt att se hur kläder som jag köpt bara för någon månad/veckor sedan sitter för stort. Man börjar titta på kläderna och funderar om det är något fel, har de förstorats i tvätten? "Kanske var dålig kvalitet på dom, resåren kan väl inte släppa redan" osv. Huvudet hänger inte ALLS med kroppen, och jag känner mig tjock och ful trotts att jag inser att så inte kan vara fallet när jag bara är hekton ifrån BMI "normalvikt" och har synliga muskler på vissa ställen.
 
Ett kilo i taget, jag har ingen målvikt längre, men jag hoppas någon säger till mig när det räcker! Jag har absolut ingen önskan att vara för smal. Jag är 183 cm lång och vill inte se ut som en planka. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: