finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Matschema vecka 128

Kategori: Dagbok

Denna vecka har jag verkligen ätit upp mig. Jag bunkrade upp med kolhydrater inför blodomloppet och sen har jag fortsatt vara hungrig och äta därefter. Endast 1 dag höll jag mig till min kalorigräns och det var bara för att jag tränade 2 gånger den dagen! Nästa vecka kommer jag vara bortrest i jobb i 4 hela dagar och det kommer givetvis påverka både kost och träning, med restaurangmat och inget tillgång till gym! (Låter ju som en klassisk Biggest Loser utmaning!) Jag kommer ta med mig träningskläder och försöka bege mig ut på joggingturer när jag får möjlighet. Maten är säkert dessutom mer näringsrik än den jag lagar hemma, om man väljer klokt vad man stoppar i sig.
 
Lördag 11/5: frukost 2 frallor med salami, efter träning swebar, middag räkor med hommus, ägg och vitlöksbröd, fika hemmagjorda granolachoklad + lakrits
Träning45 min jogging
Kalorier: 1800
 
Söndag: frukost 1 fralla + smoothie, lunch macka, middag chili con carne, mjölk, sallad och 2 tacoskal, fika hemmagjorda granolachoklad, efter träning swebar
Träning: 1 h powerwalk, 40 min crosstrainer
Kalorier: 1320
 
Måndag: frukost swebar, grovt bröd, lunch chili con carne med grovt bröd, mellanmål banan, middag fullkornspasta med chili con carne, toscabulle + chokladkex, kvällsmat grekisk yoghurt med hasselnöter, kokos, granola och honung, swebar
Kalorier: 2765
 
Tisdag: frukost 2 fiberbröd mackor, lunch chili con carne + fiberbröd, fika chokladboll, middag 2 mackor med 2 ägg, efter lopp banan, daimbulle, 2 cheeseburgare
Träning: Blodomloppet 5 km 34 min
Kalorier: 2038
 
Onsdag: frukost swebar, lunch 2 mackor med ägg, mellanmål cola + banan, middag ost & broccoli paj, fika 2 mackor + budapest bakelse, kvällsmat macka
Träning: 1 h underkropp
Kalorier: 1723
 
Torsdag: frukost 1 bulle, fika kex + cola, lunch korv med bröd + cola, fika kanelbulle, glass, cola, middag korv stroganoff med ris
Kalorier: 2316
 
Fredag: frukost bröd, lunch korv stroganoff med ris + wienerbröd, efter träning smoothie, kvällsmat 2 ägg, fika marabou choklad
Träning: ca 1 h överkropp
Kalorier: 2211
 
Dagens vikt: 82,7 kg
Från förra v: +1,2 kg

Kommentarer


Kommentera inlägget här: