finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

a bit overdressed?

Kategori: Dagbok

Nästa vecka ska jag iväg på kongress i Polen och det kommer vara en del formella middagar osv. Jag är lite av en "tomboy" och föredrar smutsiga converse och jeans före allt annat. Klänning? dans??? Medelåldern lär väl ligga runt 50 år och då har jag ändå dragit ner åldern med hälften! *fniss* Så ut på stan bar det i panik idag. Hallååååå formell klänning? Eftersom jag är så lång så ser alla normala klänningar ut som att jag rymt från en strippklubb. Om jag har tur så når dom över röven och täcker åtminstone troskanten typ. Jag vill ju inte få sparken för olämplig klädsel. Fick tag på en vit spetstopp som nog blir fin till en kjol, och en hudfärgad chiffon långklänning med öppen rygg. Men FAN vad pinsamt om alla andra dyker upp i foppatofflor och en smutsig reklamt-shirt lixom?! Åh i-landsproblem.
 
Jag hatar att prova kläder och trängas i butiker med hög musik. Men idag kändes det som ett uppvaknande. Det kanske är svårt för någon annan att förstå. Men för någon som haft storlek 52 och varit tvungen att välja av det lilla utbudet på Big is Beautiful kollektionen i många år! Så är det en fullkomlig shockupplevelse att kunna dra på en storlek 40 och fundera på om den inte är lite stor. Jag ser jättestor skilllnad på min kropp faktiskt bara på senaste månaderna. Träningen måste ha gjort susen för jag såg kanon ut i allt jag provade! 
Nu har jag promenerat i flera timmar med mensvärk och nu måste jag lägga mig och snutta på lite ipren ett tag.
 
 
 

Kommentarer

  • Kimpaaaaa säger:

    satan vad nice!! *fistpumping* untz untz untz!!

    dra på dig långklännigen, glid in som en jävla prinsessa och låt alla med foppatofflor glo sönder sig och känna sig bleeeeka i jämförelse. Jag vill se klänningen :D nyfiken! visa sen ;)

    2013-10-19 | 12:40:28
    Bloggadress: http://mellowinspiration.tumblr.com

Kommentera inlägget här: