finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Är det bara jag?

Kategori: Dagbok

Är det bara jag som tycker att det är fett svårt att få tid till allt? Jobb, hundar, träning, matlagning, hushållssysslor, relationer, ekonomi, nöjen, hobbys, hälsa, framtid osv. Det går lixom inte att ha kontroll på allt hela tiden, mitt huvud spretar åt alla håll och alltid är det någon del som får lida. Om jag är helt hyrsteriskt duktig och känner mig sjukt grym på kvällen vid sängdags så kommer jag på att jag inte hunnit städa undan i köket. Nästa dag kanske jag kommer på att jag glömt förbereda matlåda. Nästa dag kanske jag är för trött för att träna. Om man väljer att umgås med vänner istället för att städa så undrar man hur alla andra får ihop det! Är det jag som är lat, ostrukturerad och dum eller har alla det så? Jag förstår knappt hur folk som har barn får ihop vardagen? Min hjärna lixom bara stänger av till slut och struntar i vad som "borde" göras, för jag orkar inte med all press helt enkelt. 
 
Har kört 6 maskiner tvätt och hade turen att där var 2 lediga tvätt tider efter varandra idag. Städar, diskar, lagar mat och försöker planera hur jag ska få min lön att räcka bättre nästa månad och gärna lägga undan så mycket som möjligt. Jag har alltid trott att jag var någerlunda ekonomisk, utan att överdriva åt snål. Det var länge sedan jag var såhär "pank" dagen innan löning. Visst jag åt ute varje dag i flera veckor, jag hade semester första veckan och var iväg med kompisar, varit ute och festat/after work flera gånger, småshoppat lite här och där, och bara slösat utan eftertanke. Nu kommer jag inte betala mer för PT Axon heller så då försvinner en stor utgift. Jag måste ju börja lägga undan till januari när jag ska till Thailand igen! Tiden går galet snabbt och snart är det jul. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: