finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Benpass och foamroller

Kategori: Dagbok

Var iväg några ärenden idag och köpte bland annat en träningsväska, en foamroller och en stavmixer. Jag har kört foamrollern på min rumpa och mina lår och det känns gött, som massage. Efter det provade jag ett lättare benpass som gick förvånansvärt bra. Jag kunde utföra alla övningar enligt schemat fast jag sänkte vikterna för att inte överanstränga muskeln och riva upp bristningen igen. Det som kändes värst var nog sittande benspark. Efter det skulle jag köra 5 olika magövningar, till utmattning, 4 set på varje. Jag kan säga att jag redan var slut efter benpasset och är inte van vid att behöva fortsätta. Dessutom att köra 4 set till utmattning tar ganska lång tid när man använder bara kroppsvikt. Jävla långt pass blev det, och hungern tryckte på och jag hade ingen mat hemma! Grillad kyckling fick det bli från Hemköp.
Imorgon kommer rapport med vikt och mått för vecka 2, som jag även ska skicka in till Axon =)
 
 
 

Kommentarer

  • Kimpaaaaa säger:

    Härligt att det hjälpte med rollern. Denna videon är bra för inspiration till rullning: http://www.youtube.com/watch?v=khC5J1lkC7s

    2014-02-16 | 10:00:41

Kommentera inlägget här: