finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

My chili

Kategori: Dagbok

Har haft sån SJUK träningsvärk i hela kroppen idag efter alla tunga pass jag körde i helgen. Jag hade vilodag igår och körde 8 maskiner tvätt. Nu har jag precis inhallerat my famous chili efter ett cardio pass på gymmet. Jag har saknat "min egen mat" sjukt mycket under denna diet men kom på att jag borde kunna göra vissa rätter ändå om jag bara väger maten först så att jag får rätt mängder och kanske utesluter vissa saker. På detta enkla recept fick jag ändå tre stora portioner och det smakade nästan som jag brukar göra. Jag hade ingen matlagningsgrädde eller mjölk hemma dock och kycklingfärs är lite saftigare/mjukare än annan köttfärs. Men Oh my GOD så gott det blev!!! Precis så kryddigt som jag gillar mat.

Mitt recept:
Kycklingfärs
Gul lök
Habanero
Paprika
Vitlök
Krossade tomater
En skvätt Oyster sås
1 dl sweet chilisås
Och i slutet vände jag i vita bönor i tomatsås och kidneybönor och lät det puttra någon minut.
 
 
 
 
Fick veta att jag är top 3 bland Axons beach 2014 projekt på dessa 2 veckor som gått. Top 3 vad vet jag inte. Viktförlust, procentuellt eller mått? Who cares, det går bra nu kompis. Och visst väcker det lite tävlingsinstinkt i mig att höra att jag ligger bra till. Inte för att vi tävlar mot varandra, men man vill ju briljera till max om man nu ska slita såhär hårt. Att ha gjort sämst ifrån sig hade ju inte varit så kul, att misslyckas när han valt ut mig bland 3300 personer? Gud vad pinsamt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: