finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

looking back

Kategori: Dagbok

Har känt mig väldigt PMS-ig senaste dygnet och varit lite svajig i humöret. Har problem med min ischas nerv som spökar varje natt och varje morgon. Sover väldigt dåligt, och min hy har exploderat i acne-anfall. Ska ha lite hemma-spa ikväll och ta hand om mig själv!
 
Återblickar på min utveckling i träningen!
  • -Juli 2012 (95 kg) skaffade jag mitt första gymkort och började jag så smått våga ta mig dit och köra cardio några gånger i veckan.
  • -Efter en operation i november låg jag helt däckad några veckor men kom igen starkt i januari 2013. Jag startade året på 89 kg och lyckades med ett envist 6-7 dagar i veckan cardioschema ta mig ner till 81 kg på 4 månader.
  • -I maj bytte jag till mitt nuvarande gym för att satsa mer på styrketräning eftersom jag kände mig relativt nöjd med vikten. Har lärt mig, provat, utvecklats och läst på och haft skitkul, ligger nu på 85 kg muskler istället! Det handlar inte om vikten längre utan hur jag mår och vad jag ser i spegeln.
 
Väger samma på dessa två bilder med 6 månaders mellanrum. Känner enorm skillnad på min kropp, hade varit intressant hur mycket fett% jag minskat och muskel% jag ökat! 
Mars 2013 (cardio bitch)                                            November 2013 (muskler)             
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: