finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Kosten på resan

Kategori: Dagbok

Hur klarar man dieten på semester? Man får helt enkelt göra så bra val man kan. Jag åt inga hotellfrukostar, inga chips, glass eller annat småätande. Jag åt en rejäl lunch och en rejäl middag. Och ett mellanmål på fettfri yoghurt och banan med nötter oftast. Försökte äta så mycket kött och fisk jag kunde och åt aldrig upp allt ris. Inga såser och feta kokosgrytor. Om det gick beställde jag bakad potatis istället för pommes man brukar få till allt. Om jag kände att jag inte ätit tillräckligt med protein så drack jag proteinpulver. =) Och mycket mycket vatten i värmen! Absolut ingen alkohol. Men jo, jag unnade mig någon efterrätt faktiskt. Dom hade det sjukaste tårt-café jag någonsin sett med typ 40 olika cheesecake och tårtor och pajer. Jag var tvungen att  smaka en bit "white chocolate cheesecake". Herregud vad gott det var!
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: