finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Get out of your comfort zone

Kategori: Dagbok

Fastnade i soffan hela kvällen och kom inte iväg till gymmet förrän vid kl 21. Men jag är glad att jag har kommit såpass långt i min självdiciplin att jag håller målen jag satt upp för mig själv utan ursäkter. Det ska göras punkt. Det krävs mycket för att kunna se långsiktigt, hjärnan vill automatiskt fuska. Våra hjärnor är programmerade att vilja hitta den enklaste lösningen, för att förbruka så lite energi som möjligt, det är så vi har utvecklats att uppfinna lösningar och knep för att underlätta våra liv. Men när det kommer till att tappa vikt så måste man trycka ner dom känslorna, sluta vara bekväm och göra saker fastän man inte alltid känner för det!
Vågen går äntligen neråt för mig och jag vill verkligen inte förstöra det nu. Jag hade som sagt vilodag igår och åt ett kexchoklad. Nu är jag super sugen och hungrig, och försöker bara stå ut. Jag vill inte paja min invägning och rapport till Axon på söndag, så jag ska vänta med mitt cheatmeal till söndag. Dicipliiiiiiiiiiin *suck*
 
Ju mindre fettprocent jag får destu mer kommer kroppsform och muskler fram. Ökar jag i styrka och volym just nu? Nej! Kroppen kämpar för att behålla musklerna och tappar motvilligt fett. Efter 18 veckor på kaloriunderskott. Men jag är stenhård på alla kroppsdelar utom magen där det ligger typ 3 cm fettlager över musklerna. Nu går vi in i sluttampen. Tredje sista träningsrapporten till Axon. Det börjar dra ihop sig.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: