finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Daddelbollar

Kategori: Dagbok

Idag blev det benpass och en kräftsallad på det. Bakade dessa daddelbollar ikväll, som jag fick smaka av en kollega. Har räknat ungefärligt på att en sats innehåller 1700 kcal, delat på 16 bollar blev ca 110 kcal per boll. Men sååå mycket nyttigare än socker, smör och havregryn! De mättar verkligen jättemycket, och smakar som smöriga mäktiga söta chokladbollar! Man kan verkligen inte känna att dom är gjorda på frukt och nötter. Nu ska jag ge mig ut på en powerwalk. Imorgon kommer Axon uppdatering resultat vecka 6. 
 
 
 
Recept:
20 daddlar/ 2 dl "daddel paste"
8 msk kallt kokt kaffe
6 msk kokosolja
5-6 msk kakao
1-2 tsk vaniljpulver (inte vanilinsocker)
100 gram mandlar
Riven kokos som topping
 
Mixa alla ingredienser i en mixer till en jämn smet. Låt stå i en bunke i kylen 15-20 min så att smeten stelnar och blir lättare att rulla. Rulla till 16-20 små bollar i kokos, kakao, nötter etc. Kan frysas in.
(För att underlätta för din mixer, använd daddel-paste istället för daddlar, och hackade mandlar istället för hela mandlar)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: