finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Tack till er

Kategori: Dagbok

Har varit superhungrig idag också. Har inte ens unnat mig en daddelboll eller Questbar denna veckan. Har strikt hållt mig till så korrekt kost jag bara kan, inte en enda extra kalori utanför kostschemat. Igårkväll kom jag till gymmet strax efter kl 20 och gjorde ett bra bröst/axel pass, i slutet hade jag nästan ett helt rum för mig själv. I eftermiddag tog jag friskvårdstimme och stack direkt från jobb till gymmet med packad väska, med ordentligt med bränsle i magen! Det märks stor skillnad i styrka och energi när man ätit innan passen än när man kör på morgonen. Rygg och biceps blev det idag!
 
Jag vill passa på att tacka för alla fina kommentarer jag fått under den här resan och säga att det är ni som driver mig framåt i hårda stunder! Det betyder jättemycket när ni peppar mig och skriver!
 
 
 
Käkade grillad kyckling med tortilla bröd, ajvar och sallad till lunch och fick såklart höra från flera håll -oj där ligger ett helt djur! Och när jag käkade kalkon med grovt bröd till mellanmål fick jag höra -du ska inte smälla i dig hela paketet? Och -det där är inte macka med pålägg, det är pålägg med macka!  *suck*
 
 
Vad är det som är så roligt med vad andra äter? Varför kritisera om du inte ens vet nånting om näringslära? Jag vill kunna äta mina måltider på dom tider jag behöver, när jag är hungrig, för optimal näring, är det så himla provocerande för andra människor? Jag är inte på något sätt överlägsen andra, och om någon med genuint intresse frågar vad jag äter och hur jag tränar osv så hjälper jag gladeligen till på alla sätt som går. Jag erbjuder alla som visar intresse att följa med mig till gymmet, och vissa har nappat på det också. Men bitterhet och folk som bara vill pika är så sjukt onödigt. 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: