finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

budget

Kategori: Dagbok

Jag har ju en liten småbesatthet av olika saker i perioder. Och just nu är det harmoni, balans och förbättra mitt liv med min egen makt. Jag har skaffat mig stenkoll på min budget och inser att jag är en ganska sparsam förnuftig person på alla poster utom en. Mitt matkonto har senaste månaderna stadigt legat på 5700 kr! Det är mer än vad en barnfamilj äter, och jag kan inte förstå vart alla pengar går? Hur kan jag äta och dricka för 5700? Jag skriver handelslista som jag inte köper mycket utanför, jag veckohandlar på willys/ica maxi varje helg, lagar mycket mat hemma, upplever inte att jag slänger mycket mat utöver nån gammal banan eller lite mjölk. Jag köper tvättmedel/toapapper/hygienartiklar på till exempel ÖB/Rusta i bigpack. Jag äter ju gratis frukost på jobb.
 
HUUUUR är detta möjligt? Jag måste ju övervaka detta fenomen..... Hur kan jag äta upp 5700 kr/mån? Kan det vara så att jag köper mer skit än vad jag tror (småhandlar)? Kan det vara så att jag äter ute mer än vad jag tror? Kan det vara så att jag spenderar flera tusen kronor på drycker? (OBS: protein/PWO/aminosyror är inte inräknade i matkontot. ) Jag ska dokumetera allt denna månaden och verkligen se sanningen i vitögat.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: