finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

morgonträning

Kategori: Dagbok

Igår jobbade jag till sent på kvällen. Så idag tog jag morgonträning, och sen hade vi invigning av jobbgymmet. Med bandklipping, proteinshakes, questbars och tävling om Celsius. Jag vann en celsius i bänkpress utmaning och åt så mycket questbars jag kunde! ;) Imorgon ska jag på heldagskonferens med middag, men resten av veckan blir lugn. 
Läser en bok om vad som händer i kroppen när man äter olika ämnen, tex socker. Väldigt intressant och jag har blivit helt avskräckt från att äta vissa grejer nu.

Hjärnkoll på vikten.
"Övervikten sitter i hjärnans belöningssystem där de osynliga krafterna som styr dina matvanor finns. Om man lär sig samarbeta med sin hjärna kommer kroppen inte att protestera när man byter vanor. Då bantar man med hjärnan istället för att köra huvudet i väggen."

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: