finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

Dags att hoppa på det igen

Kategori: Dagbok

Nu har jag försummat min vikt och min träning såpass länge att det gått åt skogen igen. Jag har gått upp nästan all vikt igen och står på ruta noll. Jag har blundat för att det har gett mig ångest att tänka på hur jag kastar bort allt jag kämpade för så hårt.
 
Nu har jag en sambo som också vill komma igång med träning som ger en extra kick i röven. Jag vet att jag klarar det och jag vet ju exakt hur jag gör. På måndag börjar han plugga och jag har börjat jobba igen nu efter semestern. Det är enklare med rutiner och tider och ett fast mål i sikte. 
 
Jag vill gå ner minst 30 kg, och ideal hade varit 10 kg till. Men bara att komma ner i en hälsosam vikt där jag klarar av att springa och träna utan att det tär på knän och rygg hade varit kanon. Jag känner mig riktigt tung och stel just nu och har haft ryggproblem hela sommaren. Om jag håller strikt diet och träning hoppas jag kunna nå min idealvikt innan påsk nästa år. Jag har inte bråttom och dom sista kilona är oviktiga i slutänden och det handlar mer om att må bra och känna mig stark och snygg. 

Jag har också det viktigaste målet någonsin att nå. Jag behöver komma i tillräckligt bra form för att orka med en graviditet. Min kropp ska orka bära ett barn och äta hälsosamt för en frisk bebis. Det finns inget i hela världen som kan få mig att känna mer motivation! Det här kommer kanske inte bli smärtfritt och enkelt, men jag kommer inte vika mig med en sådan belöning i sikte. Förhoppningsvis till våren/sommaren kan vi kanske börja försöka bli gravida! Oavsett är det aldrig fel att satsa på sin hälsa. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: