finaldecision

Träning och kost, en jojobantares bekännelser. En personlig dagbok med inspirerande bilder och mina tankar om framsteg & motgångar i kampen mot kilona.

radio

Kategori: Dagbok

Andra veckan var jag iväg på konferens och gick bara ner 4 hekto men det gör inget, andra veckan brukar vara tuff. Denna vecka har jag fått in minst 40 minuters lunchpromenad varje dag. Det har varit väldigt varmt ute och man känner sig inte så fräsch när man varit ute och svettats på lunchen. Men jag lagar bra mat, lax, kycklingfärsbiffar, rostbiff, soppa och sallad. En dag i taget och medvetna val varje måltid. Målet tydligt i sikte, jag har både kollegor och vänner med barnlängtan och det känns skönt att ha någon som förstår.
 
Husletandet fortsätter, vi har högsta budet på ett hus men säljaren vägrar acceptera 150 tusen under utgångspris vilket känns så jäkla löjligt. De försökte sälja huset för mer i våras och fick inte det sålt så. Där är en hel del renovering som behövs göras, så vi vägrar ge mer, och varför skulle vi bjuda över oss själva. Vi letar vidare och ska kolla på ett eller två nästa vecka. 
 
Idag är jag gräsänka så jag tänkte passa på att dammsuga, moppa och städa badrummet. Om jag pallar ska jag rensa ut garderoben och skänka bort kläder. Snart drar hösten igång på riktigt på jobb och det kommer bli hektiskt till och från med utbildningar, projekt och stockholmstripp. Blev intervjuad i radio i förrgår om mitt projekt på jobb, och känner mig nöjd med resultatet. Hämtade mina nya glasögon igår och känner mig sharp! På måndag ska jag på storseans, ska blir jättespännande. Och på onsdag blir det veterinären för att kolla hjärtat på äldsta vovven. 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: